Gamecsászár

PC játékok bemutatása videókban. Ha bármi kérdésed, észrevételed van, vagy szeretnéd, hogy játékokkal kapcsolatos képedet, videódat kirakjuk az oldalra akkor írj a gamecsaszar01@gmail.com címre. Üdv.: TJ Ajánlott felbontás: 1024X768

FIFA 10 Teszt-By NitroN

2010.07.20. 21:42 :: NitroN

Üdvözletem minden olvasónak! Ma a FIFA 10-ről olvashattok egy tesztet. Ez a játék 2009 októberében jelent meg. Az EA Sports adta ki. PC-re a HB Studios fejlesztette.

A játékot megvettem. Ahhoz képest,hogy nem régi játék,elég „olcsó” volt. 4000 Forint.

Miután „beszereztem” alig vártam,hogy kipróbálhassam.

A telepítés nem ment túl zökkenőmentesen. 30-35 percig telepítette magát a játék.

Pedig a régebbi FIFA-k sokkal gyorsabban „telepítődtek”.

De végül elkezdődött a JÁTÉK!

 

 Mi jut eszébe az embernek a PC-s FIFA sorozatról?

-A PS3-as és Xbox 360-hoz képest csúnya grafika.

-Alig újítanak valamit az új kiadásokban. (Lásd FIFA 07 után a FIFA 08.)

 

Most kitettek magukért a „fiúk”. Igaz a játék még most sem tökéletes. Akadnak benne hibák. De ezekről majd később. Lássuk a játékmódokat. A játékba ismét bekerült a Menedzser Mód. Ezt hiba lett volna kihagyni szerintem. A FIFA-k egyik legjobb része ez a mód. A játékba természetesen kerültek új „kihívások” is.

Ilyen páldául a „Csapat és Ország” funkció. Ebben a játékmódban ki kell választanunk egy játékost,akivel le kell játszanunk egy egész szezont. De ezzel még nincs vége! Ha nagyon jól teljesítünk a klub csapatunkban,akkor be kerülhetünk a válogatottba is! Minden hónapban van egy válogatott meccs.Ezek előtt érdemes  nagyon jól játszani a bajnokságban mert akkor szinte biztos,hogy kerettagok leszünk.

Még egy újítás „Az Idény” nevezetű mód. Bár ennek nem sok értelmét látom. Ugyanaz,mint a menedzser mód,csak itt nem kell annyit foglakoznunk a csapatunkkal. Tehát nem tudunk igazolni új játékosokat stb. Csak meccseket kell játszanunk. Ez nem valami ötletes szerintem.

Természetesen megmaradtak a „klasszikus” módok is. Ilyenek például a bajnokságok vagy kupák.

A játékból nem hagyták ki szerencsére a „Saját Bajnokság Létrehozása” funkciót.

Új ligákat nem igazán találunk a játékban. Csak az Orosz bajnokság szerepel benne, mint új bajnokság.

Szerintem lehetne több bajnokság és kupa is.(Új bajnokságokat a FIFA Hungary oldaláról lehet letölteni.)

 Csak azt nem értem,miért került bele ebbe a FIFA-ba is a koreai K-Liga? Egyszer kipróbáltam ezt is. Ennyi elég is volt belőle.

 

Térjünk rá a játék grafikájára és látványára.

A grafikával igazából nincs sok gond. Szép,de még nem teljesen olyan,mint a konzol verzióké. Amikor először játszottam ezzel a FIFA-val eléggé zavarta a szememet a pályán lévő fű színe. Nagyon ronda. Olyan mintha hányás lenne. Ezt nem igazán találták el. A meccsek grafikájával és látványával (a füvön kívül) nincs baj. A játék menüje szépre sikeredett. Viszont a kezdő képpel már van egy kis gond. Mit keres ott ez kutyafejű Wayne Rooney?  Szerintem marha nagy hülyeség egy ilyen játék elején egy focista „gyönyörű” arcát mutogatni.

Sokkal egyszerűbb lett volna egy kis grafikát berakni nyitóképnek.

Most rátérnék részletesebben a FIFA 10 látványára. A FIFA sorozat ezen téren egyre többet javul. Lassan tényleg olyan lesz mintha egy igazi meccset néznénk. A látvánnyal igazából nincs túl sok baj. Talán csak a játékosok arca sikerült egy kicsit csúnyára. De ezzel játék közben nem igazán fog foglalkozni egy igazi „FIFA-Gamer.” ;)

 

Az összes FIFA játékban komoly szerepet kaptak a kommentátorok. Ez itt sincs másképp. A 2007-es „epizód” óta már magyarul izgulhatjuk végig a meccseket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 A 10-ben ezzel csak egy gond. Nagyon rossz lett a kommentátor. Unalmas. Ha gól van, akkor vagy későn kezdik el a dumát vagy túl korán. Van, amikor 5 percig meg sem szólalnak. A szövegeik fárasztóak. Körülbelül egy-két nap játék után ki is kapcsoltam kommentárt.

Véleményem szerint a kommentár ebben a részben nagyon rosszra sikeredett.

A zenékről se feledkezzünk meg. Ez se lett valami jó. Idegesítő „rikácsolás” az egész. A régebbi epizódokban sokkal jobb zenék voltak. Ebben a FIFA-ban a legrosszabbak a zenék szerintem.  A FIFA 08 zenéje se tetszett igazán, na de ez…

A hangok és a zenék nekem nem jöttek be igazán.

 

Irányítás teljesen megváltozott! Amikor először játszottam a játékkal azt se tudtam mit kell nyomni,hogy egyáltalán passzoljon egy játékos. Szerencsére a menüben át lehet állítani az irányítást. Így nincs vele gond.

De az eredeti valami katasztrófálisra sikeredett.

Nem lett jó. Az irányításról elég ennyi.

 

Néhány szó a mesterséges intelligenciáról. Ez attól függ,hogy milyen nehézségi szinten játszunk. Ha e legkönnyebb szinten játszunk, akkor akár 9-10 góllal is meg tudjuk verni az ellenfelet,mert nem tudják elvenni játékosainktól a labdát. Ha viszont a legnehezebb szintet választjuk akkor akár 3-3-as döntetlenek is születhetnek. Vagy pedig sima 4-1-es vereségek is. Megnyerni egy meccset igazából itt sem olyan nehéz,de azért

Először megfogunk „izzadni” egy kicsit. ;)

 

 

Következzen az értékelés:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A FIFA 10 egy jó játék lett. De vannak benne hatalmas nagy hibák is. Ezek sajnos nagyon lerontják az egész játékot. De hangsúlyozom,hogy nem rossz játék! Kifejezetten jóra sikeredett. Nekem bejött,ajánlom nektek is!

 

NitroN

 

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gamecsaszar.blog.hu/api/trackback/id/tr182164649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mad Hacker · http://roachjatekelemzesek.blog.hu/ 2010.07.21. 06:36:25

Ha nem gáz Publikáltam a tesztet, mert úgy láttam azt elfelejtetted. Most a tesztről! Tényleg sok mindenre kitértél, sok mindent elmondtál, még külön a játékosok arcát is megvizsgáltad:D:D. Jó teszt lett, a képek sokat színesítenek rajta, az értékelésnél a háttér pedig ,,dizájnos'':D. De am a mosolygósfej, vagy a pont van előbb a mondatban? Nem tudom rájönni.XD

NitroN 2010.07.21. 14:08:28

Végülis már csak a saját készítésű videó hiányzik. Na mindegy,így hagyom. :)
Amúgy kösz a pozitív kritikát. :)
@nandi101: Kösz!

TJ (GCS) · http://gamecsaszar.blog.hu 2010.07.21. 20:09:11

Csodálkozom hogy lehet ennyit írni egy focis játékról mindenesetre tetszett hogy sok mindenre kitértél (beleértve az arcokat is) jó és részletes tesztett láthattunk

NitroN 2010.07.21. 20:32:08

@TJ (GCS): Köszönöm szépen! :)
Holnap egyébként feltudnál jönni Skype-ra?

Erevis · http://erevis.posterous.com/ 2010.07.21. 22:12:11

Egész jó kis teszt volt, de nekem túl tőmondatokban fogalmaztál, főleg az elején. A képek miatt eléggé oldalra szorult a szöveg, úgyhogy ez sem tetszett benne, de jelenleg nem a vizuális élmény volt a lényeg.
Nagyjából egyetértek az értékeléssel, és én nem állítottam át az irányítást és valahogy beleszoktam...
A kommentátor tényleg siralmas. Faragó Richárd csak akkor lesz hajlandó megszólalni, mikor elrontunk valamit és akkor csak ideges leszek és ennek következtében megint elrontom. Másik esetben meg olyan szabadrúgásokról mondd véleményt, ami meg sem történt. O.o

NitroN 2010.07.21. 22:18:22

@Erevis: A képeken még dolgozok :P
Hát igen...
A kommentátor egy nagy szar. Engem is mindig felidegesít! xD

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.07.21. 23:24:51

@Erevis: Hát tényleg sokszor fordul elő, hogy kivédi a kapus: "Rálövi? Igen!" Kirúgás: "Ez bizony mellé ment." :D

A teszt jó lett, nincs különösebb gond vele. A rövid mondatok tényleg elég rosszul hatnak, de amúgy egész korrekt.

Viszont jó lenne, ha megfogadnátok a már régen leírt és általatok "megcsináljuk" kategóriába sorolt 'szélesítsétek ki az írófelületet' felvetésemet. Kegyetlen rossz minden 2. szó után új sort kezdeni, ráadásul ha képek is jönnek... (persze túlzás kicsit).

NitroN 2010.07.21. 23:28:09

@Millenotti: Majd ha meglátod az új designt! ;)

nandi101 2010.07.22. 11:17:08

még nem játszottam focis játékkal de lehet hogy majd
egyszer kipróbálok egyet:)

NitroN 2010.07.22. 13:26:27

@nandi101: Ajánlom a PES sorozatot is. ;)

NitroN 2010.07.22. 13:36:50

@Gucs: Két helyre írtam egy ";)" jelet. Ez zavart annyira? :D
Ja és kösz! :)

Shogo · http://cyanideandhappiness.blog.hu/ 2010.07.22. 19:45:32

Október kis betű és rendben vagyunk. :)

NitroN 2010.07.22. 21:54:01

@Shogo: Kösz,javítom is! :)

ARSENAL4EVER 2010.07.24. 16:49:17

@NitroN: Nem mondanám, hogy nehéz szinten nehéz.Ott is folyamatosan nyertem.Nem kihívás ez a játék.Én csak a PES-t ajánlanám.Az játssza a focit, nem mint ez.

nWnC* 2010.08.30. 14:58:42

jó az értékelés ;)

NitroN 2010.08.30. 22:38:01

@nWnC*: Kösz! :D Én valahonnan ismerlek téged ugye? ;)
süti beállítások módosítása