Gamecsászár

PC játékok bemutatása videókban. Ha bármi kérdésed, észrevételed van, vagy szeretnéd, hogy játékokkal kapcsolatos képedet, videódat kirakjuk az oldalra akkor írj a gamecsaszar01@gmail.com címre. Üdv.: TJ Ajánlott felbontás: 1024X768

Grand Theft Auto IV Teszt-NitroN

2010.06.08. 18:42 :: NitroN

 

Sziasztok!
Ma, mint ahogy a címben is olvashattátok a GTA IV-et fogom „tesztelni”.
Csak itt,csak most…Itt a GameCsászár-on! :D
A GTA IV-et a Rockstar North fejlesztette és a Rockstar Games adta ki még 2008-ban.
A Grand Theft Auto sorozat történelmében ez az „epizód” a kilencedik a sorban.
 
A játék tesztje előtt tekintsünk vissza a múltba. Nézzünk meg néhány régebbi GTA részt.
Mindegyik játékhoz írok egy kis megjegyzést.
 
Grand Theft Auto – Nem próbáltam. Nem indul a gépemen.
        Ez a játék még 1997-ben jelent meg.
        Ez a GTA még természetesen 2D-s környezetben „játszódott”.
 
Grand Theft Auto II   -Nem próbáltam még
-          Szinte ugyanaz mondható el,mint az elődjéről
-          A grafika azért szebb lett
 
Grand Theft Auto Vice City – A legjobb GTA szerintem.
-          Tökéletes hangulat és grafika
-          Billie Jean :D
 
Grand Theft Auto San Andreas –Ez volt az első GTA amit megvettem.
                                                  -A San Andreas is jó játék,de VC szerintem felülmúlhatatlan
                                                   hangulatban.
 
Akkor folytassuk a GTA IV-el!
 
Kezdeném a grafikával. Ez a grafika egyszerűen gyönyörű!
2008-ban is tökéletes volt,és még most is az szerintem. Egy hiba van vele. Nagyon bugos.
A textúrák sokszor lassan töltenek be. Például az átvezető animációkban a szereplők bőre sokszor eltűnik. De nem éri meg ezt a grafikát szidni.
8/10
A bugok miatt.
 
Következzen a látvány. Erre egy rossz szavam nem lehet! Ott vannak például a robbanás effektek. Vagy a víz. A látvány hihetetlenül jó! De sajnos ez sem tökéletes.
9/10
 
Hangok/Zene
Ezzel sajnos már gondok vannak. A legtöbb zene a rádióban rap. Sajnos a rosszabb fajtából.
Szerintem a zenék nagyon rosszak. A Vice City zenéit találták el a Rockstarosok szerintem a legjobban. Sajnos a zenék nagyon rosszak a „IV”-ben. De ez csak az én véleményem.
Az egyetlen pozitívum a játékban az,hogy saját muzsikánkat is „belecsempészhetjük” a játékba. Én mindig a saját zenéimet hallgatok a játékban.
Folytassuk a hangeffektekkel. Ezekkel semmi baj nincs. Mint a legtöbb GTA-ban, itt is el lettek találva az effektek.
6/10
 
Következzen a történet. Egy kis Wikipédia:
Főszereplőnk Nikolai "Niko" Bellic, egy kelet-európai bevándorló, akit unokatestvére, Roman "amerikai álommal" kapcsolatos hazugságai, valamint a balkán háborúban csapatát csapdába csaló egyik szökevényen való bosszúállás hajt Liberty City-be. A városba érkezésekor egyből szembeötlővé válik számára, hogy a fivére által emlegetett gyönyörű nők, sportkocsik és a luxusvilla olyan álom, melynek teljes mértékben az ellenkezője valósult meg. Roman valójában igen nagy adósságokat halmozott fel a város legnagyobb bűnözőivel szemben, melyet legfőképp szerencsejáték-függőségének köszönhet, és tudja, hogy csak és kizárólag Niko segíthet neki elintézni ellenségeit.
 
Jó. Ennyit lehet a történetre mondani. Persze a sztorival is vannak gondok. Találkozhatunk benne érdekes dolgokkal. Pozitívumnak felhozható az,hogy a történetet mi alakíthatjuk. A játéknak kétféle befejezése van. Ezeket most nem írnám le. Nem szeretnék spoilerezni.
Még egy jó dolog. A játékban barátkozhatunk és randizhatunk is. Ez egy nagyon jó dolog szerintem. A barátokkal elmehetünk „bandázni”. A bandázás abból áll,hogy elmegyünk inni,enni vagy éppen helikopterezni. A randikról nem írnék inkább semmit. :D
 
8/10
 
Végezetül pedig következzen az irányítás. Megfelelő. Semmi gond nincs vele. Könnyen megszokható. Nem nehéz.
W,A,S,D-mozgás
Bal egér- Fegyver használata
Görgő- Fegyver váltás
Shift- Sprint
Space- Ugrás
 
10/10
 
Röviden: Grafika: 8 Látvány: 9 Hangok/Zene: 6 Történet: 8 Irányítás: 10
 
41/50

 

(Kicsit rövid lett. Ezért elnézést kérek!)

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gamecsaszar.blog.hu/api/trackback/id/tr122066050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NitroN 2010.06.08. 18:48:26

@GaMeRkIsZi: Kösz! :)
A betűk méretén még állítanom kell... :S

Mad Hacker · http://roachjatekelemzesek.blog.hu/ 2010.06.08. 18:57:41

Jó teszt lett, grat, csak kettő hibát sorolnék fel:D. Előszőr is amit te is megmondtál, hogy picit rövid lett. Bár ettől még minden sorában értékes, érdekes információk voltak:). A másik probléma meg az hogy az egyik kép a szöveget oldalraszorítja és ettől igen érdekes helyeken kezdődik új sor. Persze ez lehet csak az én felbontásom miatt van, de én pl ilyeneket látok: ninc és külön sorban s. Meg hasonlók:D. De mint mondtam valszeg nálam van gond:D. Összefoglalva: Király teszt, csak lehetne kicsit hosszabb:D.

NitroN 2010.06.08. 19:01:56

@Elderyautja: Ok. Kösz. :) Szerintem ez a "ninc s" csak nálad jelenik meg! :D
Nálam minden rendesen van. (Ez aztán a megfogalmazás! :DÖ

sawbsaw 2010.06.08. 19:24:52

Jó teszt, de van egy megjegyzésem.

Ne írd le a tesztedben, hogy melyik gombbal mit kell csinálni. Ez dedós dolog. Attól természetesen leírhatod, hogy könnyű-e vagy nehéz és persze pontozhatod is az irányítást, csak ne írd le, hogy melyik gombbal mit kell csinálni.

A betűméreteken majd akkor változtass. ;)

NitroN 2010.06.08. 19:38:49

@sawbsaw: Szerintem egyáltalán nem "dedós" dolog de mindegy. :D

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.06.08. 20:54:54

A teszttel egyetlen egy hiba van: eszméletlen rövid. Ennél sokkal több kellene. Én a tesztjeimet Word-ben írom (szerintem mindenki), és ott az alap 11-es betűmérettel írok 2 oldalt. Na most ez még így a nagy betűmérettel és a képekkel együtt sincs 2 oldal (vagy legalábbis éppen annyi). De képek nélkül, kisebb betűvel, tuti nem lenne több 1 oldalnál.

Apropó, képek! Ilyen hatalmas képeket belerakni, nagyon nagy baj. Már csak azért is, mert a sablon beállítása miatt nagyon nagyon keskeny az írási felület, és még azt is kitölti a kép.

És elnézést, de nekem olyan érzésem van, hogy nem tudsz képet beilleszteni, úgy ahogy kéne. Eléggé szét van csúszva, nincs rendesen összeillesztve.

... valamint tagoltabb lehetne az egész, mert először nem találtam, hogy hol kezdődik az értékelés és éppen mit értékelsz.

Javaslataim:
1) A sablont írjátok át és sokkal szélesebb poszt-felületet adjatok meg, kb. 2x ekkorát (kb. akkora legyen, hogy a Gamecsászár felirat elférjen oldalt).

2) Kisebb képek, amiket úgy állíts be, hogy a szöveg körülvegye.

3) Olvass el egy pár "profi(bb)" tesztet.

4) Tagolás, áttekinthetőségre törekedni.

5) Jobban részletezd a dolgokat, szerintem jót tesz a tesztnek a játék adatai, valamint esetleg még a gépigényt is bele lehet írni (bár utóbbi nem feltétlen kell). De hosszabb legyen, az a fontos. (és még videó is jöhet hozzá akár)

Szerintem ha ezeket megvalósítanád/megvalósítanátok (persze nem kötelező, csak az én véleményem), akkor az a blognak is, és a tesztjeidnek is jót tenne. :)

Na, további sok sikert. :)

Üdv: Millenotti

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.06.08. 20:55:50

Uhh Jézus, milyen hosszú lett. XD Bocs. :)

És most nézem, hogy videó van is. :)

Na mindegy! :D

NitroN 2010.06.08. 20:58:16

@Millenotti: Kép beillesztéssel nálam semmi baj. Kicsi a monitorod haver! :D
De egyébként minek kéne több mint 2 oldalas teszteket írni? Felesleges szerintem,úgyse olvassa végig a legtöbb ember.

NitroN 2010.06.08. 20:59:12

Amúgy a sablon tényleg lehetne egy kicsit szélesebb :S Alig találtam olyan videót, ami elfért volna itt.

NitroN 2010.06.08. 21:08:18

@NitroN: Na jó, azért van olyan elvetemült aki elolvassa! :D

sawbsaw 2010.06.08. 21:11:39

@Millenotti:

Egyetértek amiket írtál. El kéne egy szélesebb írói felület. Amúgy nekem a képekkel semmi bajom. Nekem főleg a szöveggel van bajom, hogy rendezetlen és dedós dolog leírni, hogy milyen gombbal mit kell csinálni.

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.06.08. 21:12:12

@NitroN: Kicsi monitor? 1280p széles, nem olyan kicsi ez. ;) Bár kétségtelen, van ennél nagyobb is, de a boltokban nagy részben 1024p-s monitorok vannak, ergo szélesebb, mint a többségé. :D Amúgy a monitor méretének köze sincs a poszt elrendezéséhez és rendezetlenségéhez. Az csupán azon múlik, hogy te hogy csinálod. Hisz amíg minimum olyan széles a monitor, amekkora a poszt szélessége, addig mindenkinek ugyan úgy fog kinézni. És mondd már meg, kinek kisebb a monitora, mint a kb. 200-300p széles poszt? :D (úristen, milyen pici monitor lehet az :O XD)

Többet nem kell. Kb. annyi legyen. Szerintem a 2 oldal a pont ideális és nekem a max. Tehát én mindig a 2 oldal elérésére törekszem, ám úgy gazdálkodom, mintha össz-vissz csak 2 oldal lenne. :) Másfél oldalnál kisebb tesztek nem tesztek. A 2 oldalnál hosszabb pedig már hosszú. Szerintem alap, hogy az 1,5-2 oldal között az ideális. :) De te tudod, én segítek, te elbírálod. :D Ennyi!

És a YT-s videónál amikor kikéred az embed kódot, ott lehet állítani a méretét. Vagy rosszul emlékszem?

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.06.08. 21:14:18

HOGY TUDOK ENNYIT ÍRNI? BASSZA MÁR MEG, mindig rosszul leszek, amikor utólag meg látom, hogy mennyi. :D

(amúgy nem sok ez, csak soknak tűnik, szintén a keskeny szélesség hibája. XD)

NitroN 2010.06.08. 21:22:21

@Millenotti: Lehet,de a legkisebb méret is kilógott :S
@sawbsaw: Miért rendezetlen és dedós? Írd le kérlek.

NitroN 2010.06.08. 21:23:15

@Millenotti: Igazad van, A gépigény tényleg kellett volna :S Lehagytam bocs,pedig kiakartam írni.

Millenotti · http://minecraftskill.blog.hu/ 2010.06.08. 21:31:48

@NitroN: Én nem dedósnak nevezném, de télleg elég snassz leírni, hogy "w-vel előreee, s-sel hátraaa" stb. :D

NitroN 2010.06.08. 21:33:32

@Millenotti: Ennyit írtam:
W,A,S,D-mozgás
Bal egér- Fegyver használata
Görgő- Fegyver váltás
Shift- Sprint
Space- Ugrás

Ebben mi olyan zavaró?

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2010.06.09. 19:08:40

10/10 és a zene 6os? :D ezt nem értem :D am a zene miért hatos? van egy csomó rádióállomás, a hangok a helyén vannak..szinkronhang nyerő oroszos...nem értelek :/

NitroN 2010.06.09. 20:19:06

@Je m'appelle Théo: Szinkronnal semmi baj. Az nekem is tetszik.
Nekem nem tetszettek a rádióállomások.

sheeya 2010.08.10. 09:03:13

Helo NitroN! igazából a teszted elég rövidke :S de lényegretörő azt nem kellene leirnod szerintem hogy mit mivel csinálsz felesleges. Egyetlen egy hibt fedeztem fel az elején : A GTA II után a GTA III jön és nem a vice city .. a GTA III és a Vice city nem ugyanaz.

NitroN 2010.08.11. 16:13:42

@sheeya: Tudom,hogy a GTA III és a Vice City nem ugyanaz. Véletlenül kifelejtettem a III-at. De most már mindegy. Nem vagyok szerkesztő.

Atesz07 2010.09.23. 21:56:37

Nekem ha sorrendet kéne állitanom akkor biztos hogy a GTA 4 az első,utána a SA,és végül a vice city.Valahogy én nem durrantam el a vice city-től.Kijártam és egyből meg is untam.Nekem nem jött be annyira.(vice city)Abban nagyon igazad van hogy elég bugos,de nincs tökéletes játék.

killerfrog 2010.11.05. 16:56:17

A GTA II után a GTA III jön nem a VC amugy a teszt jó

LamaRR 2010.11.07. 16:12:16

@killerfrog: Hülye gyerek olvasd vissza a kommenteket. Idézem: "Tudom,hogy a GTA III és a Vice City nem ugyanaz. Véletlenül kifelejtettem a III-at. De most már mindegy. Nem vagyok szerkesztő. "
süti beállítások módosítása