PC játékok bemutatása videókban.
Ha bármi kérdésed, észrevételed van, vagy szeretnéd, hogy játékokkal kapcsolatos képedet, videódat kirakjuk az oldalra akkor írj a gamecsaszar01@gmail.com címre.
Üdv.: TJ
Ajánlott felbontás: 1024X768
Star Wars. Ez a két szó mindenkinek mond valamit, van aki a filmremekművekre gondol van aki az Erőre van aki a Star Wars jelképévé vált fénykardokra vagy Darth Vader jellegzetes szuszogására. Persze egy ekkora névnél elkerülhetetlen hogy előbb-utóbb játék ne készüljön belőle. Természetesen ez is megtörtént és olyan csodák láttak napvilágot mint a Jedi Academy vagy például a rendkívül szórakoztató Lego Star Wars. Aztán elérkeztünk 2008-ba és egy merész húzással kiadtak egy új játékot Star Wars: The Force Unleashed néven ahol a fejlesztők inkább az Erő használatára mentek rá a korábbi játékokhoz képest. A játék nem aratott osztatlan sikert volt, aki a szívébe zárta volt, akinek egyáltalán nem tetszett. Ennek a játéknak érkezett el hazánkba Október 29.-én a második része lássuk, hogy szerepelt…
Azoknak, akik kihagyták az előző részt egy rövid összefoglaló a történetről:
A játékban Darth Vader titkos tanítványát Starkillert irányítjuk. Starkiller feladata, hogy megtalálja és végezze ki Vader ellenségeit majd végül a „végzetét” beteljesítve ölje meg az Uralkodót, és ketten uralják a Galaxist. De Vader végig arra használta Starkillert, hogy megtalálja és elpusztítsa az Uralkodó legnagyobb ellenségeit így a későbbi Lázadók Szövetségének vezetőit. Miután elfogta a vezetőket Vader megpróbálta megölni Starkillert de ő megszökött előle majd a még éppen akkor épülő Halálcsillagon megküzdenek egymással.
Ekkor Starkiller választás elé kerül, hogy megöli-e Vadert elfoglalva az ő helyét a sötét oldalon vagy megmenti a Lázadók vezetőit az Uralkodótól (ezt a döntést a játékos hozza meg és ettől függ a teljes játék végkimenetele). A világos oldal mellett maradva meg kell küzdenünk az Uralkodóval majd végül társaink életét mentve meghalnunk. Ennek az incidensnek köszönhetően született meg a Lázadók Szövetsége. Itt véget ér az első rész.
(Tudom elég keszekuszán fogalmaztam de nagyon nehéz elmagyarázni a történetet ilyen röviden.)
Történet:
A második részben egy Kamino nevű helyen (ismerős lehet Klónok Támadása c. részből) kezdünk ahol szintén Starkillert irányítjuk. De, hogy harcolhatunk Starkillerrel ha ő meghalt az előző részben? Felettébb egyszerű a válasz Vader klónozott minket. Most komolyan ez nem hangzik kicsit erőltetettnek?
Kota
Felülemelkedve a gyenge háttértörténeten, úgy indítjuk a játékot, hogy Starkillert rémképek gyötrik amik előző életére emlékeztetik, látja például szerelmét Juno Eclipse-t és mesterét a vak Kota tábornokot. Ösztöneit és régi múltját követve megszökik Kaminoról.
Első útja egy Cato Neimodia nevű helyre vezet ahol egy arénában tartják fogva Kotát aki már 7 napja pusztítja fogvatartója kivégző embereit. A fogvatartó név szerint Baron már eléggé holtan akarja látni az öreg jedi tábornokot ezért rászabadítja legnagyobb szörnyét a Gorogot. Starkiller éppen időben ér oda, hogy mestere helyett vegye fel a harcot majd gyakorlatilag az egész várost elpusztító csatában öli meg a Gorogot.
Ezután a történetszál tesz egy abszolút felesleges kitérőt amikor is főhősünk elmegy a Dagobah (ismerős lehet a Birodalom visszavág c. részből) nevű bolygóra, hogy „megtalálja”
Önmagát. Ismét egy rémkép kezdi kísérteni miszerint Juno hajóját megtámadták és szerelme súlyosan megsérült. Ekkor ismét felveszi a kapcsolatot Kotával és elmegy Juno hajójára a Salvation-re amit, mily véletlen éppen érkezésükkor kezd el ostromolni a Birodalom. Juno-t elrabolja egy fejvadász és a Kamino-ra viszi. Starkiller tudja, hogy ez Vader csapdája mégis belesétál és visszatér a Kaminora ahol egy kemény harc után ismét választás elé kerül a játékos. Hogy mi a választási lehetőség, és hogy mit hoz magával, azt inkább nem írnám le, nem szeretném lelőni a poént.
Az Erő
A fejlesztők sok módon próbálták kiaknázni az Erő nyújtotta lehetőségeket.
Az egyik ilyen lehetőség, amit a filmekben is leggyakrabban láttunk használat közben a Force Grip, ennek segítségével dobozokat vághatunk ellenfeleinkhez vagy akár még őket, magukat is felemelhetjük, hogy kidobjuk a pályáról.
Aztán ott van még a Force Lightning amit, általában az Uralkodótól láttunk használat közben, ilyenkor villámokkal sújtjuk a kijelölt ellenfeleinket.
Ott van még a Force Push ami, egy egyszerű lökéshullám nem sebez sokat de ha az ellenfél falhoz koppan közben az nem kellemes neki. Itt említeném meg a Force Repulse-t is, ami gyakorlatilag egy nagyobb erejű Force Push.
Aztán a Lightsaber Throw ezzel a fénykardunkat eldobva súlyos sérülést okozunk ellenfeleinknek.
Ezek mind benne voltak az előző részben, úgyhogy nem jelentett nagy újdonságot a játékosoknak.
Beleraktak viszont egy újdonságot, ami nem más, mint a Mind Trick vagyis Elmetrükk. Ezzel összezavarhatjuk ellenfeleinket és saját csapattársaik megtámadására vagy akár öngyilkosságra is, rávehetjük őket.
Az előző részhez képest új dolog még a Force Fury. Ezt akkor használhatjuk, ha egy mérő feltöltődik. Ilyenkor Starkiller őrült dühöngésbe kezd és sokkal nagyobban sebez mint általában.
Az ellenfeleink meggyilkolásával és Holocron*-ok megtalálásával tapasztalati pontokat kapunk, amikkel növelhetjük a képességek hatékonyságát.
*Holocron: Olyan háromszög alakú tábla, ami az ősi sith vagy jedi tudást tartalmazza.
(forrás Wikipédia)
Változások az előző részhez képest
Nem változott túl sok mindent a játék az előző részhez képest. De azért mégis vannak újdonságok.
Ami először feltűnik a játékosnak a változások terén az, az hogy főhősünk immáron két fénykard boldog tulajdonosa. Ez abból a szempontból jó, hogy dupla a sebzés, amit okozni tudunk, viszont csak egy látványos kombó van, amit meg tudunk csinálni, és ez elég kevés az előző részhez képest ahol annyiféle kombó volt, hogy nem is merték egyszerre mindet a játékos kezébe adni, hanem meg kellett venni tapasztalati pontokért cserébe.
Fontos változásnak tartom, hogy ellenfeleink darabolhatók lettek. Levághatjuk a kezüket, lábukat vagy akár egy fejjel alacsonyabban is szemlélhetik a világot. Nagyon megörültem, amikor ezt először megláttam nem is, azért mert ez egyfajta morbid szórakozás nekem, hanem mert a filmekből láttuk milyen sérülést képes okozni egy fénykard és ezt jó volt viszontlátni.
Más, úgy vettem észre, hogy a készítők ezúttal a pusztításra mentek rá, mert a környezet sokkal törhetőbb lett vagy például, mindenütt úgy van, hogy amíg az utolsó ellent el nem pusztítottad addig egy lézerkapu nem enged téged tovább. Ez nem különösebb probléma csak észrevettem.
Valamint ismét sikerült új lézerkard színeket megismernem az FU2-nek köszönhetően. Azt hittem, hogy az első rész fekete lézerkardja után már nem lepődöm meg de, amikor megláttam a nagyonhalványzöldet, fehéres-szürkést valamint a teatyaúristenilyenszíntmégcsaknemisláttam-ot rájöttem, hogy az ember mindig tanulhat újat.
Természetesen sok egyéb változás van a játékban, de én ezeket tartottam megemlíteni valónak.
Egyéb:
Kihívások
Az FU2 végigjátszása közben challenge-eket oldhatunk fel, amiket később a főmenü Challenges pontjára kattintva indíthatunk el. Minden ilyen „kihívást” lehet Online és Offline módban játszani. Az Online módról nem igazán tudok nyilatkozni, mert a játék sajnos nincs meg eredetiben. Az Offline módban több feladatunk van, amiket időre kell teljesíteni, hogy medálokat szerezhessünk és feloldhassunk néhány videót az extrák menüpontban. Ilyen küldetés például, hogy sajátítsuk el a fénykard és az Erő használatát mesterfokon vagy minél rövidebb idő alatt jussunk át egy termen.
Ellenfeleink
Az ellenfeleink olyan különfélék ahány Star Wars feldolgozás létezik. Vannak az alap Rohamosztagosok, akik egyáltalán nem nehéz prédák egy csapás és meghalnak., vannak a Jumptrooper-ek akik, tulajdonképpen rohamosztagosok csak kaptak egy Jetpack-et a hátukra, és azzal repkednek el-elkerülve a legtöbb támadást. Ez a két ellenfél a játék elejétől megtalálható. Aztán vannak pályaspecifikus ellenfelek például robotpókok, birodalmi lépegetők, fagyasztó és –lángszórós robot, gyenge sith harcosok, olyan sith harcosok akik csak Erővel támadnak stb.
Aztán a Boss-ok vagyis főellenfelek. Főellenfél például a korábban már említett Gorog vagy a Terror Walker. A Bossfight-ok a következőképpen zajlanak. Legyőzzük ellenségeinket valamilyen módon erre ők helyet, változtatnak, és újult energiával támadnak nekünk, és nem követik el kétszer ugyanazt a hibát, tehát másodjára már másképp kell legyőzni. A Gorog eljátszotta, hogy, harmadjára sőt negyedjére is le kellett győzni, ami azért már idegesített.
Az ellenfeleink Mesterséges Intelligenciája egyébként rendben van, visszavonulnak, csapatban támadnak, próbálják elkerülni a támadásokat stb.
Terror Walker
Pozitívumok
Ha poztívumokról beszélünk kihagyhatatlan, hogy megemlítsem a filmszerű grafikát, ami tényleg olyan élményt teremt, mintha egy filmet néznék. A Grafika a játék támadhatatlan pontja.
Az Erő kezelése óriási élményt nyújt.
A karakterek érzelmileg (ez alatt azt értem, hogy szinte átérzi a játékos Starkiller vivódását, ahogy próbálja eldönteni, hogy most Kotáéknak segítsen, vagy a szerelmét mentse) és háttér-történetileg is kidolgozottak bár ez utóbbi inkább az első rész érdeme.
Nagyon ritkán bár de vannak egyszerűbb logikai kihívások.
Kiváló karakterhangok és nagyzenekari hangzás
Star Wars hangulat.
Negatívumok
Hát sajnos elég sok mindent meg kell itt említenem.
A lehető legnagyobb hiba a játék borzasztó rövid maximum 8 órás a játékmenet és még így is túloztam.
A játékmenet leegyszerűsödött csak menj végig a pályán megölve az összes ellenfeledet.
Az előző pont miatt néha elég monoton a játék.
A történet közel sem ér fel az előző rész sztorijával.
Végszóként
Keserű szájízzel fejeztem be a játékot, mert egyszerűen többet vártam gyenge volt a történet, rövid volt a játék, gyakran monoton a játékmenet, viszont hatalmas a végén a csattanó, remek érzés a lézerkardos kaszabolás és mindennek a tetejébe ott a megragadó Star Wars légkör.
Valamint ismerve a befejezést mindenképpen kell, hogy legyen egy következő rész.
Hát Force Unleashed 2 csalódást okoztál többet vártam tőled, viszont ez nem jelenti, azt hogy rossz a játék. Igenis jó, csak ugyanaz a hiba, mint a Mafia 2-nél az előző rész túl magasra tette a színvonalat.
Jó, mindenre kiterjedő teszt lett, gratulálok! Nagyjából egyetértek azokkal amit írsz, de van két megjegyzésem:
-A Dagobah-s pálya a történet szempontjából nem felesleges, innen tudjuk meg, hogy hová kell továbbindulnunk a galaxisban.
-A kombókról: rengeteg van belőlük, bár az tény, hogy 1. végigjátszás közben nem jövünk rá. Pont meg is említetted, csak nem ilyen összefüggésben, az 1.challange-ben 26 féle kombót tanulhatunk meg!
Egyébként remek teszt, szép képekkel! Egy saját készítésű gameplay befigyelhetett volna még a végére... :D