Ha már Batman Heteket tartunk kihagyhatatlan, hogy megemlítsük a tavaly megjelent játék remekművet.
Batman: Arham Asylum
Minimum
CPU: Intel single core 3 Ghz or AMD equivalent
Memory: XP = 1 GB, Vista = 2GB
GPU: Shader Model 3 NVidia 6600 or ATI 1300 or higher
Recommended
CPU: Pentium D 3Ghz or AMD Athlon 64 X2 3800+ (Dual core)
Memory: XP = 2GB, Vista = 3GB
GPU: NVidia 7900 GT or higher
Enhanced for multi-core
Batman: Arkham Asylum
Történet:
A játék története szerint Batman elkapja Jokert és Arkham szigetére pontosabban az Arkham Elmegyógyintézetbe szállítja. Csakhogy Joker átveszi a sziget irányítását és szabadon engedi a rabokat. Főhősünknek pedig nincs, választása fel kell vennie a harcot az összes korábban már elkapott szuperbűnözővel, piti tolvajjal, pszichopatával, dillissel valamint még egy nagyra nőtt virággal is.
A játék története a hasonló című képregényen alapul, amit 1998ban adtak ki.
Játékmenet:
A játék elején egyből meg tanuljuk használni legnagyobb fegyverünket, az öklünket. Mivel a játékban rá vagyunk kényszerítve az állandó közelharcra a készítők próbálták érdekessé tenni a sok bunyót. Mindössze az iránygombok az egér jobb valamint bal gombjának váltogatásával Batman látványos kombókat hajt végre vagy éppen egy lassítás keretében megnézhetjük, ahogy ’’ki végzi” az áldozatát.
A felfegyverkezett ellenségekkel szemben (mert ilyenek is lesznek) pedig jó óvatosnak lenni, mert ha egyből odarontunk, eléjük hát kilyuggatják a szép fekete köpenyünket. Érdemes őket a társaiktól elválasztva egyesével kiütni vagy pedig a plafonon lévő vízköpőkről leugorva jól irányzott rúgásokkal meglepni őket.
Batman gyakorlatilag senki sem lenne a modern technika vívmányai nélkül így ezekből is kapunk néhányat.
Csáklya:
Egy kötélkilövő puska végén egy kampóval. Batman ezzel tud közlekedni a nehezen elérhető, magas pontok között.
Detektív mód:
A detektív mód használatánál főhősünk képes távolból érzékelni az ellenségeket, fel tudja kutatni a gyenge falakat, amit át tud törni vagy éppen bizonyos nyomokat tud vele követni.
Deneráng:
Ez a kis szerkezet már a legkorábbi Batman történeteknek is része volt. Egy denevér alakú tárgyacska melyet úgy dolgoztak ki, hogy aerodinamikai tulajdonságait tekintve hasonlítson egy bumeránghoz, ezáltal kiváló dobófegyver válik belőle.
Robbanó zselé:
Ezzel a szerkezetileg gyenge falakat vagy üveget tudjuk berobbantani. Nem értek sokat a témához, de úgy működik, mint a plastick-robbanószer.
Jeltörő:
Az Elmegyógyintézet sok területe biztonsági kapuval van védve. A jeltörő segítségével kiiktathatjuk ezeket a kapukat, ha megtaláljuk a hozzájuk tartozó panelt.
Kötéllövő:
Ezt a kütyüt nehéz definiálni. Olyasmi, mint a csáklya csak szemközti elérhetetlen helyekre juthatsz, el vele úgy működik, mint egy csörlő.
Denevérkarom:
Ezzel távolról kidönthetjük a szerkezetileg gyenge falakat vagy szellőzőrácsokat téphetünk ki a helyükről, hogy aztán rajtuk keresztül jussunk tovább.
Távirányítású deneráng:
Gyakorlatilag ugyanaz, mint a sima deneráng csak a távolból is irányítani tudjuk, és így a nélkül üthetünk ki embereket, hogy be kéne mennünk abba a termebe ahol tartózkodnak. Hasznos kütyü, de a pontatlansága miatt ritkán használtam.
Minden kütyüt fejleszteni tudunk, egy fejlesztés menüben. Itt feloldhatunk például erősebb páncélt, különleges kivégzési módszereket, vagy növelni tudjuk egyes fegyvereink sebzését.
Rébusz kihívásai:
Azoknak, akik kiterjedtebb tudástárral rendelkeznek a Batman univerzummal kapcsolatban nem kell bemutatni Rébuszt (Riddler). A fickó imádja a rejtvényeket és állandóan találós kérdések elé állítja Batman-t. Mivel Joker őt is kiengedte a sziget átvételekor Rébusz ezúttal is tesztelni kezdi a Denevérembert.
A játékban szobáról szobára haladva fejtörők jelennek meg amiket megoldva tapasztalati pontokat szerezhetünk vagy pedig Batman ellenségeinek karakterleírásait oldhatjuk fel.
Másikfajta kihívás melyben a Rébusz által elrejtett trófeákat kell felkutatnunk a sziget terültén.
Ez egyszerűen hatalmas ötlet, egyrészt azért mert lassítja a játékmenetet ezzel is kitolva a játékidőt másrészt pedig végre egy olyan játék ahol nem csak megyünk és pusztítjuk az ellent, hanem néha be kell húzni a kéziféket és elgondolkozni.
Remélem, Rébusz kihívásait a következő részből sem fogják kihagyni, mert én nagyon élveztem a bunyózást félretéve agyalni egy kicsit.
A zenék változnak az adott helyhez képest, amikor az kell, hogy ijesztő legyen akkor ijesztő, amikor az kell, hogy bosszantson, akkor bosszant, a zenékre egy szavam sem lehet. Viszont a hangokkal kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak. Van karakter, akinek a hangja nagyon jól el lett találva ilyen például Joker. Ilyen a Batman: Kezdődik című filmben is feltűnő Madárijesztő vagy a felettébb bosszantó Harley Qinn hangja is. Volt viszont, hogy szabályosan bántotta a fülemet, ahogy az éppen halálos veszélyben lévő személy teljes beleélés nélkül könyörög segítségért. Vagy például magának Batman-nek a hangja is zavart egyszerűen mentes volt mindenféle érzelemtől. Szóval a karakter hangokkal nem vagyok teljesen elégedett.
Az irányítás a szokványos TPS irányításon alapul viszont szokni kell egy ideig a különböző tárgyak használatát és a kivégző mozdulatok miatt. Szerintem mindenkinek kell 10-15 perc játék, hogy teljesen megszokja az irányítást.
Negatívumok:
Hát nincs tökéletes játék, mint ahogy az Arkham Asylum sem az. Bár minden lehetséges módszerrel próbálták elkerülni a készítők a játék néhány ponton kicsit leereszt, és a pörgősből átlép a monotonba. Szerencsére ezt ritkán tapasztaltam és azon kívül, amit korábban említettem nincs más negatívum.
Pozitívumok:
Húha hosszú a lista kezdjük talán ott, hogy a játékot átjárja a sötétség olyan kicsit dark-os, ponyvaregényes hangulatot adva a játéknak.
Rengeteg gyűjthető és fejleszthető dolog van, amik arra ösztönöznek, hogy a sztorivonal végig vitele után is játssz vele.
A játék rengeteg szereplőt vonultat fel a Batman világból és részletesen be is mutatja őket.
Olyan technikát alkalmazhatunk, amit mindenki szívesen kipróbálna a valóságban. :P
Stb. stb. stb. Nagyon sokáig sorolhatnám még a dolgokat, de azt hiszem ennyiből is megértettétek.
Végszó
A Batman: Arkham Asylum-ban az a jó, hogy egy olyan játék, amire mindenki várt, de senki nem tudta, hogy jönni fog.
Ami engem illet a játék felkerült a képzeletbeli Top 10-es listámra és elég nagyot kell alakítani ahhoz, hogy, kimozdítsák a pozíciójából.